BIDUANDA

Ikon

satu dunia satu agama satu tuhan

PETANDA


Bulan Penuh Dua Hari Berturut-Turut

Saya tertarik ulasan seorang pengunjung merujuk kepada artikel perang dunia ke3 berkaitan fenomena alam yang seakan petunjuk kepada sesuatu yang bakal terjadi. Pengunjung ini menggunakan nama pena “Putu Mayam”. Terima kasih saudara Putu, walaupun kurang sedap di baca namun hakikatnya semasa kecil dahulu saya amat meminati makanan putu mayam ini. Saya pun merasa hairan kenapa beliau memilih nama ini. Mungkin beliau mempunyai sebab tertentu ataupun tiada sebarang sebab hanya suka-suka. Hanya dia sahaja dapat menjawabnya.

Putu Mayam adalah makanan kaum India dan biasanya ia dimakan sebagai sarapan dan ada kalanya juga di makan sebagai hidangan petang hari. Sedap.!! Ya memang sedap dan ia dapat disediakan dengan ringkas. Bahannya hanyalah tepung yang di jadikan seumpama “bihun” atau meehun atau mee siam… ditaburkan kelapa (muda) parut dan gula merah. Orang Melayu sering makan putu buluh atau putu piring yang seakan sama rasanya dengan makanan ini.

Kita lupakan Putu Mayam ini dan kita tinjau apa yang cuba di sampaikan oleh pengunjung tersebut. Saya tidak berhasrat memaksa para pembaca mempercayainya bulat-bulat kerana ia hanyalah cetusan minda beliau sahaja. Apa salahnya kita menghayati pandangannya yang mungkin dapat membantu kita menilai setiap fenomena dan peristiwa yang bakal terjadi. Perkara yang lebih penting ialah supaya kita tidak jumud dan hanya berserah sahaja membiarkan diri kita tenggelam dalam kekeliruan.


Pandangan Beliau:

Perkara-perkara yang perlu diperhatikan sebagai petanda-petanda yang terdekat.



1.Bulan penuh selama 2 hari pada bulan april 2011. Kebiasannya hanya pada mlm ke 15 sahaja. Tetapi apa yang berlaku malam 15 dan malam 16 bulan mengambang penuh. Satu fenomena yang jarang berlaku. Isyarat kepada RAJA segala-gala RAJA dari keturunan ADAM.

2. Bunyi guruh bergema seolah-olah ada frekeunsi yang lebih halus sering berulang-ulang. kemungkinan HAARP digunakan. Supaya wujudnya gempa. Kecoh dan harubirukan dan kemudian bantuan akan sampai. Dan meneliti sejauh mana tindakbalas GOYYIM pada keadaan. CHAIN REACTION. Contoh terbaru JEPUN selepas ACHEH.

3. Projek makanan “halal” dimulakan seiring dengan krisis makanan dunia. Pesanan:- Sediakanlah garam banyak-banyak.

4. Tsunami skala yang lebih besar (10-10.4) akan berlaku ditengah-tengah Lautan Atlantik. Jepun, Mexico, Barat negara Amerika (USA) seperti bandaraya Los Angeles, Colombia, Filipina, Timur Laut Australia, Utara New Zealand dan Sedikit Timor Timur. Syukur Malaysia (Tanah yang Dijanjikan terlindung dari perkara ini). kapal perang pengangkut pesawat dan kapal Hidrografi dan covert USA lama dah berpusing-pusing satu dunia. Anak implan mereka (termo nuklear) lama dah tertanam hanya petik punat sahaja akan berlaku. Tanah Jawi sahaja tidak berani puak-puak ini hendak tanam. Tanam-tanam hilang. pening kepala puak-puak ini. Hanya krisis dalaman akan dimulakan dengan “Percikan api yang kecil” dengan harapan “bagaikan api dalam sekam” yang telah lama tersimpan akan menjadi marak. Politik picisan dimainkan tanpa mengira platform mana. Ingat gajah-gajah berperang pelanduk tetap jadi mangsa! Gajah-gajah ini adalah keturunan-keturunan Yahudi yang telah berhijrah sejak kurun ke 18 lagi ke Tanah JAWI dan telah pun memegang tampuk-tampuk di atas. Laksana Kamal Artartuk! Jadi jangan jadi pelanduk. Buat tidak reti sahaja. Sebab Tuhan lagi MAHA PERANCANG.

5. Pelik. Kristian Orthodox dan Konservatif akan berlawan dengan Kristian Pelampau. Yahudi Orthodox berlawan dengan Rejim Yahudi (*Zionis). Begitu juga Islam Radikal akan berlawan dengan Islam yang Moderate. Buddha Fanatik akan berlawan dengan Buddha yang diam dan Zuhud (sedikit contoh di Tibet dan Sempadan Burma Thailand). Dan akan berterusan.

6. Kebangkitan rakyat Mesir adalah perlambangan kebangkitan rakyat Singapura. Mesir negara yang banyak kepala patung-patung Singa purba. Manakala Singapura kepala singa zaman moden. Lihat keputusan pilihanraya Singapura baru-baru ini. Perang saudara di Libya adalah sebagai perlambangan Perang saudara di Thailand yang akan bertumpu di Selatan. Perlambangan Terusan Suez adalah Segenting Kra. Hindu tidak dapat dipastikan di mana berlaku. Mungkin juga Nepal (kot).

Percaya jangan. hanya Manikam sahaja yang mengenal Jauhari.

Sekian.

Perhatikan katanya yang terakhir, “hanya Manikam sahaja yang mengenal Jauhari” peribahasa yang terbalik. Sepatutnya “hanya Jauhari yang mengenal Manikam”. Adakah ini juga ada sesuatu maksud yang tersembunyi?

Perkara yang paling hampir dengan kita ialah perkara tiga (3) dan empat (4).

Krisis Makanan: 

Sediakanlah garam banyak-banyak.  

 Mengapa “GARAM”?

Hanya krisis dalaman akan dimulakan dengan “Percikan api yang kecil” dengan harapan “bagaikan api dalam sekam” yang telah lama tersimpan akan menjadi marak. Politik picisan dimainkan tanpa mengira platform mana. Ingat gajah-gajah berperang pelanduk tetap jadi mangsa! Gajah-gajah ini adalah keturunan-keturunan Yahudi yang telah berhijrah sejak kurun ke 18 lagi ke Tanah JAWI dan telah pun memegang tampuk-tampuk di atas. Laksana Kamal Artartuk! Jadi jangan jadi pelanduk. Buat tidak reti sahaja. Sebab Tuhan lagi MAHA PERANCANG.

 Kamal Artartuk ?


Saya tidak bersedia untuk memberi ulasan atau komen, biarlah pembaca sendiri menilainya.

Filed under: huru hara

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: